[b]
Pozostałym przypominam by w dotarciu na spot korzystali z alternatywnych środków transportu (trolejbus, tramwaj) powód chyba znany :?: :!: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
Ja też coś załącze do tego powodubo ostatnio w Borowej mnie nie było bo miałem w ten dzień pogrzeb teściowej a na drugi dzień moje urodziny.
Producenci coraz częściej nie podają tych danych, stąd prośba o info jaką elastyczność - przyśpieszenie od 60 - 100km/h na IV biegu i 80 - 120km/h na V biegu mają nasze skody z poszczególnymi silnikami. Taką elastyczność uważam za jeden z ważniejszych parametrów dotyczących bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Temat również stąd, że nigdzie nie mogę znaleźć elastyczności jaką ma moja seryjna skoda.
dragster, dla mnie to bzdura podawana przez producentów a wiesz dla czego? Bo jak jadę na IV 60km/h i chcę ostro przyśpieszyć to robię redukcję do III i ogień, to samo dotyczy się większych prędkości, jade np 120km/h na VI i chcę przyśpieszyć to redukuję na IV i ciągnę do oporu zresztą jak na każdych biegach kiedy muszę wyprzedzić.
tyż prowda, tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie dla poszczególnych modeli parametry
tyż prowda, tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie dla poszczególnych modeli parametry
Podany zakres prędkości jest jeszcze akceptowany ale jak podają przyspieszenie 80-120 na VI biegu które trwa kilkanaście sekund lub dłużej to dla mnie jest to juz w ogóle bez sensu
tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie
Ale też nie jednoznaczne i poddane wielu innym czynnikom np: koła/opony, rodzaj nawierzchni, ilość osób i bagażu, ilość paliwa, temp. otoczenia, paliwo, wysokość n.p.m, nawet wersja wyposażenia (patrz Honda Civic IX gdzie dla różnego wypasu podają różne wartości 0-100 km/h od 9.1-9.4 s) więc to są tak samo nie miarodajne pomiary jak te 0-100 km/h
Jednak jak np. kupuje się nowe lub używane auto, a nie jeździło się takim wcześniej to nie zna się na ile można sobie z konkretnym silnikiem pozwolić.
Producenci podają głupoty o ilości emisji CO2, spalaniu w warunkach jakichś tam, a o elastyczności nie. Podają ile auto ma koni mech. ale dane ile Nm przy ilu obr., co uważam za ważniejsze, są już gdzieś daleko. Przykład - mamy w robocie Elantrę, nową, silnik 1,6 benzyna, wszystkim się super podoba, tylko kumplowi który ma 1,9 TDI na PD i mnie nie jeździ się tą Elantrą najlepiej. Powód Elantra ma aż coś koło 130 koni, ale tylko 158Nm.
Tak czy owak, ma ktoś dane ile 1,9 TDI ASV ma 60-100 na czwórce i 80-120 na piątce?
KAPITOLA 2: Jelikož v diskusích neutichá debata, zda je lepší benzín nebo nafta, připravili jsme komplexní srovnání turbomotorů 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW v Octavii. V článku najdete kompletní parametry, pružnost, jízdní dojmy, převody, spotřebu a velkou fotogalerii.
Komentarz