Elastyczność - przyśpieszenie w naszych autach.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus24_85
    Classic
    • 2010
    • 26

    Elastyczność - przyśpieszenie w naszych autach.

    Zamieszczone przez eaglemirek
    [b]
    Pozostałym przypominam by w dotarciu na spot korzystali z alternatywnych środków transportu (trolejbus, tramwaj) powód chyba znany :?: :!: :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
    Ja też coś załącze do tego powodubo ostatnio w Borowej mnie nie było bo miałem w ten dzień pogrzeb teściowej a na drugi dzień moje urodziny.
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    #2
    Elastyczność - przyśpieszenie w naszych autach.

    Producenci coraz częściej nie podają tych danych, stąd prośba o info jaką elastyczność - przyśpieszenie od 60 - 100km/h na IV biegu i 80 - 120km/h na V biegu mają nasze skody z poszczególnymi silnikami. Taką elastyczność uważam za jeden z ważniejszych parametrów dotyczących bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy. Temat również stąd, że nigdzie nie mogę znaleźć elastyczności jaką ma moja seryjna skoda.
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      dragster, dla mnie to bzdura podawana przez producentów a wiesz dla czego? Bo jak jadę na IV 60km/h i chcę ostro przyśpieszyć to robię redukcję do III i ogień, to samo dotyczy się większych prędkości, jade np 120km/h na VI i chcę przyśpieszyć to redukuję na IV i ciągnę do oporu zresztą jak na każdych biegach kiedy muszę wyprzedzić.
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • dragster
        Elegance
        • 2009
        • 895
        • Honda

        #4
        Zamieszczone przez piramida
        dragster bzdura podawana przez producentów
        tyż prowda, tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie dla poszczególnych modeli parametry
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          Zamieszczone przez dragster
          Zamieszczone przez piramida
          dragster bzdura podawana przez producentów
          tyż prowda, tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie dla poszczególnych modeli parametry
          Podany zakres prędkości jest jeszcze akceptowany ale jak podają przyspieszenie 80-120 na VI biegu które trwa kilkanaście sekund lub dłużej to dla mnie jest to juz w ogóle bez sensu
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Przem78
            Rider
            • 2013
            • 561

            #6
            Zamieszczone przez dragster
            tylko te 60 do 100 na czwórce i 80-120 na piątce to powiedzmy jedyne ujednolicone, powszechne i w miarę łatwe w zestawieniu obok siebie
            Ale też nie jednoznaczne i poddane wielu innym czynnikom np: koła/opony, rodzaj nawierzchni, ilość osób i bagażu, ilość paliwa, temp. otoczenia, paliwo, wysokość n.p.m, nawet wersja wyposażenia (patrz Honda Civic IX gdzie dla różnego wypasu podają różne wartości 0-100 km/h od 9.1-9.4 s) więc to są tak samo nie miarodajne pomiary jak te 0-100 km/h
            Pozdr. Przemek

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              #7
              jest dokladnie jak pisze Piramida.
              to ja w pieciobiegówce 1.6tdi jak jade 4biegu 60 to do wyprzedzania zawsze zrzucam na 3ke

              juz pomijam ze siedze wtedy wmocy i momecie. jest wtedy lepsza reakcja na gaz . ale rowniez moge bez problemu przyhamowac nie dlawiac silnika.

              Komentarz

              • dragster
                Elegance
                • 2009
                • 895
                • Honda

                #8
                Zamieszczone przez xtremesystems
                siedze wtedy wmocy i momecie
                Dokładnie, w praktyce też tak robię.

                Jednak jak np. kupuje się nowe lub używane auto, a nie jeździło się takim wcześniej to nie zna się na ile można sobie z konkretnym silnikiem pozwolić.

                Producenci podają głupoty o ilości emisji CO2, spalaniu w warunkach jakichś tam, a o elastyczności nie. Podają ile auto ma koni mech. ale dane ile Nm przy ilu obr., co uważam za ważniejsze, są już gdzieś daleko. Przykład - mamy w robocie Elantrę, nową, silnik 1,6 benzyna, wszystkim się super podoba, tylko kumplowi który ma 1,9 TDI na PD i mnie nie jeździ się tą Elantrą najlepiej. Powód Elantra ma aż coś koło 130 koni, ale tylko 158Nm.

                Tak czy owak, ma ktoś dane ile 1,9 TDI ASV ma 60-100 na czwórce i 80-120 na piątce?
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz

                • skalar
                  Rider
                  • 2010
                  • 575

                  #9
                  to sa dane tylko że 130ps tdi i 1.8t 150ps.
                  KAPITOLA 2: Jelikož v diskusích neutichá debata, zda je lepší benzín nebo nafta, připravili jsme komplexní srovnání turbomotorů 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW v Octavii. V článku najdete kompletní parametry, pružnost, jízdní dojmy, převody, spotřebu a velkou fotogalerii.

                  Komentarz

                  • Mariusz87
                    L&K
                    • 2011
                    • 1286
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    a verze v polském jazyce je? :szeroki_usmiech to bym się dowiedział trochę o moim silniku
                    moje stare auto
                    jest scout

                    Komentarz

                    Pracuję...